vrijdag 18 mei 2012

Dit is m'n huis

Ik schreef het al in de vorige post, ik kreeg bezoek. Lucie en Guillaume zijn hier elk een weekje geweest. Beiden woonden hier vorig semester als Erasmusstudenten en kwamen nu dus nog eens op vakantie bij Sandra en mezelf. Katrin kon er helaas niet bij zijn.

Over de boat race op donderdag schreef ik al. In het weekend kreeg ik dan nog eens drie dagen bezoek van Kristien en Marijke er bij! Belgische vriendjes in Aarhus, dat is altijd hoera. Het waren dus drukke dagen.

Nadat ik K&M had opgepikt aan het station (hun trein had enige vertraging dus het was na de middag) voegden de anderen zich bij ons voor een middagmaal in mijn gezellige keuken. Daarna trokken we naar Brabrand Lake, ook voor mij een plaats waar ik nog nooit was geweest. De nooit aflatende Deense wind was hier zelfs wat minder en het was aangenaam weer voor een wandeling aan het meer. Teruggekeerd in Aarhus City aten we het gezonde fastfood van de Sunset Boulevard.

Een pintje in het Student House en een korte nacht later brunchten we dan zondagochtend in het stadscentrum. We trokken naar hét museum van Aarhus: Aros! Genieten van al die gekke moderne kunst, en natuurlijk van het rainbow panorama op het dak van het museum. Enigszins uitgeput dronken we koffie in de Fairbar en vervolgens pintjes in Ris Ras, eten bij de Chinees en nieuwe pintjes (eigenlijk Leffes) - en drankspelletjes - bij Waxies

Maandagochtend stonden we dan aan het station on Guillaume uit te wuiven. Hij vertrok weer naar Luik. Een stevige wandeling langs de zee stond op ons ochtendprogramma. Terwijl half Denemarken zich gelukkig prijsde met een dag zonder al te veel wind, was Kristien over dat feit slechts matig enthousiast. Zee en wind, het moet blijkbaar samen horen.

Doorheen het bos (Risskov) weer naar de meer bewoonde wereld. Middageten in de math canteen, zowat de Alma van Denemarken. Dan ging het via de botanical gardens naar Den Gamle By ('de oude stad'), zowat het Bokrijk van Denemarken. De dag eindigde waar hij begon - met afscheid nemen aan het treinstation.

Alles wat er hier te zien viel hebben we wel gedaan op deze drie dagen en eens mijn bezoek was vertrokken, viel ik al snel uitgeput in mijn bed in slaap. Het was echter ongelooflijk leuk om goeie vrienden terug te zien, ze mijn nieuwe (?) stad te kunnen tonen en nog eens met hen (Nederlands!) te kunnen praten. Bedankt voor het bezoek!

Lucie vertrok ook huiswaarts enkele dagen later. It was nice having you here again, Lucie and Guillaume!

Groetjes, kusjes en liefde,
Vinnie



Oude posters in Den Gamle By
Legendarische hamburgers én frieten in Mackie's

Alcohol proeven in Den Gamle By

Brabrand Lake met Lucie

Leffes en drankspelletjes in Waxies

Slackline en Sandra in het universiteitspark

Rainbow panorama en Kristien en Marijke in Aros Museum

Den Gamle By

Botanical Gardens

Den Gamle By

Aros Museum

Kristien, Guillaume en Marijke bij Brabrand Lake

Mijn gezellige keuken met Guillaume, Sandra, Emily en Ondrej


Aros Museum (Rainbow Panorama)

The Boat Race

Marijke

Reunion with Guillaume and Lucie! Ready for food at Mackie's 
Brabrand Lake

Zee

Sandra

Waxies drankspelletjes

Den Gamle By

Kindjes in een helikoptervis (bij Aros museum)

Downtown brunch




0 reacties:

Een reactie posten

Mogelijk gemaakt door Blogger.