dinsdag 10 april 2012

De blaadjes krijgen bomen



Gezellige boel hier in Aarhus. De laatste tijd is opnieuw grijzer en natter, maar ook hier hebben we ons weekje warm lenteweer mogen meepikken. Er wordt hier natuurlijk nog steeds hard gewerkt – as we speak wordt de laatste hand gelegd aan mijn paper/project/examen voor 'Pulsating Stars' en daarmee zouden de laatste niet-thesis-studiepunten moeten binnen zijn. Om de 30 studiepunten masterthesis ook op zak te steken en af te studeren, moet en zal de komende weken nog een ernstige inspanning worden geleverd! Een tijdje geleden was alvast mijn Belgische professor in Aarhus voor een vergadering, en heb ik mijn voorlopige resultaten ook aan haar eens kunnen voorstellen. Dat was wel enigszins stresserend, maar uiteindelijk verliep het allemaal vrij vlot.

Omdat de boog niet altijd gespannen kan staan zijn de hoogdagen uitgevonden en dus was het zondag tijd voor een paaslunch! Breng allemaal iets te eten mee en vervang tijdelijk je familie door een groep mensen uit heel Europa, dat was zo ongeveer het concept. Lekker eten, een goed glas wijn en een gezellige namiddag. Om af te sluiten maakten we nog een 'familiewandeling' naar de zee. Het enige wat nog ontbrak waren chocolade paaseieren – grote noch kleine zijn hier in Aarhus te vinden.

De avond/nacht bracht ik door op Skjoldhoj, de studentenwijk enkele kilometers buiten de stad. Enkele maanden geleden kocht ik van mijn goede Turkse vriend Koray een fantastische shisha/nargile/waterpijp over. Hij kon deze, met spijt in het hart, niet terug meenemen naar Turkije. Geen zorgen, ze is in goede handen. Het exemplaar bevond zich echter nog steeds op kot bij Sandra, maar deze paasnacht was de ideale gelegenheid om ze officieel in te huldigen. Samen met haar en haar Spaans/Cubaanse bezoekster Carla, enkele kotgenoten en rustige muziek de ideale gelegenheid voor een langzame, diepzinnige discussie over de dingen des levens.

De begripvolle lezer is er zich natuurlijk van bewust dat ik niet over alle cafés in Aarhus kan schrijven wanneer deze mijn pad overwachts zouden kruisen. Twee plaatsen wil ik toch graag meegeven. Een eerste is de zogeheten pingpongbar. Daar staat een pingpongtafel binnen, waar men de ganse nacht door Chinese pingpong speelt: verdeel een twintigtal deelnemers over de twee kanten van tafel, sla het balletje terug en sluit dan meteen aan de overkant aan. Wie mist ligt er uit, tot er slechts twee deelnemers overblijven. Voor het overige is de plek gewoon een zeer drukbezocht danscafé. Gekke, maar toch leuke plaats. Welke fakbar neemt het concept over?

Afsluiten doe ik met die andere boeiende plek, Løve's Bog- & VinCafé. Boeken en wijn dus, maar ook gewoon een gezellige plaats om eens een koffietje te drinken. Moest mijn Deens wat beter zijn en mijn tijd wat ongelimiteerder, ik zou er vaker komen.

Oh ja, last but not least: van DEME heb ik inmiddels te horen gekregen waar ik deze zomer ga werken (ik ga trouwens niet varen, zoals in België in bepaalde kringen blijkbaar circuleert). Doha Port, Qatar, I'm coming!

Groetjes, kusjes en liefde, en een bijzonder vrolijk Pasen!

Vincent








Easter lunch




Waterpijp




Løve's Bog & Vin café


0 reacties:

Een reactie posten

Mogelijk gemaakt door Blogger.