donderdag 8 maart 2012

De show is afgelopen, de klus is hier geklaard

Hoera! De laatste les zit er op. Ooit! Afsluiten deden we vandaag in stijl, met twee vakken waardoor ik van 9 tot 14u in de les zat. Vijf uur les achter elkaar, dat klinkt u ongetwijfeld zwaar in de oren en dat is het ook. Waar is echter de tijd van de eerste bachelor, waar we op dinsdag acht uur in de les zaten? Twee vakken van half negen tot half een, en twee vakken in de namiddag tussen twee en zes. Dertien weken lang.

Zoveel les volgen konden we na onze eerste bachelor al niet meer aan en in de latere jaren werd ook menig hoorcollege overgeslagen. Nu het voorbij is, kan ik het ook met een gerust geweten publiek toegeven: van mijn twee beste examenresultaten heb ik zelfs nul lessen bijgewoond. In mijn laatste bachelorsemester kan ik het totaal aantal bijgewoonde lessen ook nog wel op een hand tellen. In de master hadden we dan weer ongeveer tien lesuren per week en was ik er dan ook weer een heel stuk vaker aanwezig.

Vijf jaar lang heb ik dus dagelijks/vaak/regelmatig/soms/af-en-toe/in-de-namiddag/... in de les gezeten. Binnenkort wachten mij nog twee examens, en dan is er midden juni nog de thesisdeadline die met rasse schreden nadert. Laat maar komen, die graduation!

1 reacties:

Siel zei

Amai das vroeg! nog wel theses verderschrijven en verdedigen zeker?? succes nog alleszins en als je zin hebt de komende 2 jaar nog wat leuks over het studentenleven te lezen... http://sielwellens.blogspot.com
hoera! de klus is hier nog verrevan geklaard!

Een reactie posten

Mogelijk gemaakt door Blogger.